На жаль, далеко не всі автомобілісти розуміють, наскільки важливим є балансування коліс. Від неї залежать робота підвіски, комфорт та безпека їзди, не кажучи про довговічність деталей автомобіля. Однак треба не тільки регулярно проводити цю процедуру, а й довірити її фахівцям, виважено підібравши сервісний центр. Від мук вибору вас позбавить "Бош Авто Сервіс" - мережа сертифікованих ремонтних майстерень, де балансування проводиться на професійному обладнанні досвідченими майстрами.
Відповідь на запитання проста: чим рівномірніше розподілена маса коліс щодо їх центру, тим менше вони вібрують. Якщо хоча б одне колесо немає рівноваги по всіх осях симетрії, центробіжні сили в ньому також неврівноважені. Вони мають різні вектори прикладання, через що колесо вібрує тією чи іншою мірою під час їзди. Це сильно впливає на ступицю, підшипники, що веде до наступних наслідків:
1. Зазначені вузли швидше зношуються, а якщо сила впливу надмірна, можуть і зруйнуватися. Також зростає ризик втратити колесо на великій швидкості.
2. Пляма контакту вібруючого колеса нестабільна. При поганій зчеплюваності з дорогою таке колесо гірше піддається керуванню. Крім того, подовжує гальмівний шлях автомобіля.
3. Вібрація провокує нерівномірне навантаження на шину, через що вона швидше зношується.
4. Навіть найменша вібрація передається керму, що дуже відчувається водієм, особливо при довгих поїздках. Наприклад, дисбаланс 14-дюймового колеса 20 г при швидкості 100 км/год впливає на шину так само, як удари молотком в 3 кг зі швидкістю 800 уд./хв.
Всього цього можна уникнути, якщо вчасно здійснити балансування. Літня шина має проходити процедуру через кожні 10 тис. км, а зимова – через 5 тис. км.
Навіть Київ, де автообслуговування добре розвинене, не може гарантувати, що вам легко відбалансують колеса на будь-якій шиномонтажній станції. Вартість обладнання, на якому можна обслуговувати диск та шину будь-якого розміру та конструкції, дуже велика. Тому майстерні комплектуються верстатами, здатними обслужити найпопулярніші моделі автомобілів.
Як правило, на СТО встановлюється стаціонарний верстат, на якому визначається баланс знятого колеса. Він калібрується на рівень точності балансування в 1 г, 5 г або 10 г. Найчастіше в сервісних центрах використовується середній варіант калібрування, оскільки він підходить для більшості сучасних моделей авто, які акуратно використовують, рідко перевищуючи рекомендовані швидкості. Якщо ж мова йде про спортивні автомобілі або автомобілі, чиї власники часто люблять вичавлювати до 200 км/год, їм необхідно балансувати колеса з точністю 1 г.
Ступінь універсальності станків залежить також від кількості схем розташування вантажів. Чим їх більше, тим ширший спектр моделей, які здатний обслуговувати станок. Просте та порівняно недороге обладнання працює з трьома-чотирма різновидами дисків. Проблема в тому, що різні моделі коліс із литими дисками мають нерівномірну щільність, через що їх важко збалансувати.
Останнім часом стали використовувати 3D-обладнання, яке проводить лазерну діагностику як зібраного колеса, і окремо диска. З його допомогою можна максимально точно розмістити на диску шину, забезпечивши їхню взаємну компенсацію дисбалансів.