Дана послуга передбачає такі пункти:
Довговічність акумулятора та безперебійна робота безпосередньо залежать від його якості, технології виробництва, правильної експлуатації. Останнє передбачає грамотний догляд за акумуляторною батареєю. Часто ця послуга входить в обсяг робіт, передбачених технічним обслуговуванням авто. Хоча іноді варто дати фахівцю оглянути акумулятор поза плановим ТО.
Під час зовнішнього огляду шукають тріщини на корпусі. Якщо такі виявляються, батарею треба терміново ремонтувати. Обов'язково з акумулятора видаляється весь бруд і пил, оглядаються та очищаються отвори вентиляції у кришках та пробках.
Ще один важливий пункт - перевірити, наскільки щільно з'єднані виводи батареї з наконечниками стартерних проводів. Важливо, щоб площа контакту була неокисленою та максимальною. Якщо виявлено наліт, його зачищають, наконечники протирають, змащують вазеліном і затягують болти.
Електронні системи автомобіля
За призначенням виділяють 4 основні групи ЕБУ.
1. Керування двигуном (ЕСМ) – забезпечує працездатність «серця» машини, оптимізує його характеристики.
2. Керування трансмісією (РСМ). Такою системою розпоряджаються всі автомобілі з АКПП. Конструктивно пов'язана із ЕСМ. Керує передатним числом та моментом включення зчеплення.
3. Керування активною безпекою охоплює динамічну курсову стабілізацію ESP, антиблокування гальм ABS, круїз-контроль, датчики стану шин.
4. Управління обладнанням та безпекою - іммобілайзер, сигналізація та засоби підвищення комфорту (кондиціонер, парктронік, електронні регулятори дзеркал, підігрів сидінь тощо).
Автомобільний бортовий комп'ютер періодично тестує системи та їх компоненти, у випадку виникнення несправностей (постійних чи тимчасових) записує в пам'ять ЭБУ у вигляді специфічного коду.
Під час комп'ютерної діагностики до бортової системи управління (або до конкретного блоку) підключається дилерський або універсальний сканер на базі ПК з відповідним програмним комплексом і адаптером для зв'язку з авто.
Майте на увазі, що пам'ять блоків електроніки РСМ та ЕСМ обнулюється за відсутності живлення – варто витягнути на 30 секунд запобіжник або скинути клеми з акумулятора. Інформація втрачається назавжди і сканер вже не відобразить помилки.
Порядок діагностики електроустаткування
1.Збір даних у водія.
Якщо електрослюсар ставить багато питань, не поспішайте переривати його гнівним «хто з нас фахівець!». Це своєрідний збір «анамнезу захворювання».
2. Зовнішній огляд вузлів та систем, перевірка акумуляторної батареї та системи запалювання. У 10–30% випадків цього достатньо, щоб виявити несправності електроживлення та проводки.
3. «Продзвін» електричних та електронних ланцюгів - вимірювання напруги, сили струму на предмет витоків, обривів тощо.
4. Зчитування кодів помилок із ЕБУ, діагностика датчиків. Сигнал про несправність авто - легкий, схожий на статичний розряд від кузова.
Технічне обслуговування електрообладнання – послуга, що виконується працівниками СТО «Бош Авто Сервіс» з дотриманням сучасної методики та норм. Складна робота з покрокової діагностики електронних блоків, штучних деталей потребує спеціальних знань, багаторічного досвіду у цій сфері. Точне встановлення місця та характеру поломки допомагає відразу на етапі огляду визначити обсяг та вартість майбутніх робіт.
Бортовий комп'ютер автомобіля фіксує всі неполадки чи збої у роботі систем транспорту. Однак отримати цю інформацію можна лише за допомогою спеціальних сканерів. Спочатку майстер вивчає зовнішні прояви неполадок, фіксує їх. Потім він підключає спеціальне обладнання до систем, що дають явні збої, тестує їх, визначаючи причини несправності.
Діагност бачить на екрані сканера дані про стан електроустаткування. Професійні сканери дають змогу простежити за функціонуванням будь-якого вузла автомобіля під час його роботи. Так визначаються приховані неполадки, які виявляються лише в деяких режимах роботи системи та потребують ремонту.
Після комплексної комп'ютерної діагностики діагност дає висновок про проблему і пропонує варіанти її усунення: ремонт, заміна деталей, датчиків, промивання дросельного вузла, форсунок інжектора та інше.
В рамках технічного обслуговування електроніки машини проводять такі види робіт:
• діагностика електронних систем: тестуються всі блоки керування, у разі виявлення проблем несправності усуваються;
• обслуговування акумуляторів: тестування акумуляторів на готовність до роботи в зимовий період, заміна та утилізація відпрацьованого акумулятора;
• ремонт та технічне обслуговування систем «старт-стоп»: усунення всіх видів несправностей, у тому числі при повному виході системи з ладу.
Основні види ремонту електроустаткування
Сучасний автомобільний ринок пропонує нові моделі машин із складною системою електричних вузлів. Чим складніша система, тим більше можливостей вона надає водієві. Працівники СТО «Бош Авто Сервіс» у Києві та інших містах виконують такі роботи з електрообладнанням:
• діагностика та ремонт електронної системи гідропідсилювача керма;
• скидання тимчасових сервісних інтервалів;
• перевірка, заміна реле, запобіжників;
• заміна контролерів, які відповідають за роботу трансмісії, силової установки;
• відновлення системи електронного вприскування палива;
• виявлення, скидання помилок бортового комп'ютера.
Після закінчення ремонту майстер обов'язково перевірить відповідність усіх електронних систем до вихідних характеристик.